Brev:
Grød og modermælkserstatning
10. februar 2017
Alder:
4 mdr.
Grød og modermælkserstatning
Kære Helen.
Jeg har netop skrevet til dig omkring min datters flade baghoved, men der er et andet emne jeg også lige må hører dig om.
Vi er for ca. to uger siden startet på lidt grød og i ca.5 dage nu har vores datter nu spist et helt formiddagsmåltid i form af grød, hun er vild med det og syntes det er så hyggelig en stund. Hun er god til og spise. Grunden til vi startede "så tidligt" var fordi hun var enormt nysgerrig på når vi spiste og har ikke været super interesseret i flasken i en længere periode. Hun vokser dog heldigvis godt.
Hun får nu mellem 650-800 ml.erstatning på flaske i døgnet og en portion grød med vand el. lidt erstatning på kop. Før grøden var det 750-850 ml. erstatning pr.dag.
Hvis jeg laver grøden selv har jeg svært ved at tyde hvor meget mmepulver jeg skal putte i en portion?
Talte med min sundhedsplejerske om hun var så dygtig og interesseret i grød, så at jeg om et par uger kunne give hende grød også om aftenen. Men får hun så nok mælk ? Hun vil jo automatisk drikke mindre, hvis jeg giver hende mere grød ? Og hun er jo ikke synderligt interesseret i flasken i forvejen :(
Jeg ville i så fald du tænker det er fint give hende boghvedegrød el.lign om formiddagen og noget grønsags om aftenen når vi også spiser (der vil hun i forvejen rigtig gerne være med til bords) ville starte så småt om en uge med to måltider ?
Jeg plejer og tilbyde hende lidt flaske efter måltidet for at sikre hun er mæt, er dette ok? Hun er jo nemlig ikke så god til at drikke af kop endnu.
Må hun på nuværende tidspunkt sove fra 21-06 uden mælk? Det er sket nogle gange nu.
Hun er lige blevet vejet, 8,1 kg og 69 lang. Hun er nøjagtig 4,5 måned.
Hun virker til at trives i sine vågne timer, meget aktiv og glad.
Mit sidste spørgsmål, giver hende for det meste grød efter første lur ved omk.10tiden, men afhængig af vores daglige gøremål syntes jeg nogle gange det er svært at passe ind, er det ok og skifte lidt og hun nogle gange først får grøden efter nr.2 lur, altså ca.kl.13?
Med venlig hilsen
Katrine